Elkészítette a Kerékpáros Budapest programot a Magyar Kerékpárosklub közlekedési munkacsoportja. Mivel hazánkban - bár a városvezetés programjában évről évre verbálisan nagy hangsúlyt kap - még mindig igen lassú tempóban készülnek a kerékpárutak, a szakmai szervezet áthidaló megoldásokat javasol a fővárosnak azért, hogy minél többen közlekedhessenek a környezetbarát kétkerekűn. A Magyar Kerékpárosklub iránymutatása szerint nincs szükség minden utcában önálló kerékpárút építésére mivel kerékpárral mindenütt szabad közlekedni, ahol azt a KRESZ nem tiltja. Ezzel együtt vannak Buda pesten kerékpározásra kevésbé megfelelő, forgalmas útvonalak, amelyeknél a biciklisták érdekében szükséges az infrastruktúrán változtatni. A klub ezekben az esetekben sem a forgalomban részt vevők teljes fizikai elválasztására, hanem a kölcsönös együttműködésre alapozza a biztonságos biciklizés feltételeinek megteremtését. Ennek egyik módja, hogy összehangolják a közlekedésben részt vevő járművek sebességét. Ehhez a brit közlekedési minisztérium és a UK's National Cyclists' Organisation (az Egyesült Királyság Nemzeti Kerékpáros Szervezete) 1997-ben közösen kidolgozott rendszerét vették alapul. A meglévő közlekedési hálózat kerékpárosbarát fejlesztésének lépései a brit módszer szerint: forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés, konfliktuspontokkezelése, forgalomszervezés, az útpálya újrafelosztása (külön biciklisáv kialakítása), önálló kerékpárút építése. Mindebből kiderül, hogy a költséges kerékpárutak építését csak legvégső esetben teszi szükségessé az új javaslat. A kivitelezést nehezíti, hogy sem Budapesten, sem vidéken nincs távlatterv a kerékpáros -létesítmények építésére, ezzel szemben van egy szabálygyűjtemént' amelyet nem kötelező alkalmazniuk az önkormányzatoknak. LÁNCZI RICHÁRD \ kivitelezést nehezíti, hogy sem Budapesten, sem vidéken nincs távlatterv a kerékpáros -létesítmények kialakítására.
Forrás: Magyar Hírlap
Utolsó kerékpár hozzászólások