Kerékpár Blog - Minden, ami kerékpár | kerékpár hírek, érdekességek, kerékpár akciók

Kerékpározásról mindenkinek, mindenről. Minden, ami kerékpár!

Kerékpár Címkék

2018 (2) akció (1) akciós kerékpár (2) árkád (1) bicikli hajtómű (1) bicikli webshop (1) BikeWeekend (1) BikeWeekend 2018 (1) BringaBoard Kerékpár/Snowboard Szaküzlet (4) BringaBoard kerékpár webáruház (4) bringaexpo (1) Colnago (1) Colnago CLX (1) Colnago orszagúti kerékpár (1) criticalmass (2) CTM (1) divatbemutató (1) DNM kerékpár rugóstag (1) downmall (1) egészség (1) érdekes (15) Gepida (1) Giant (1) Giro (1) giro ditalia (1) gravel (2) gravel bike (2) gravel kerékpár (2) GT kerékpár (1) hasznos (24) hellókarácsony (1) hírek (126) hope (1) hope v2 (1) hope v2 disc brake (1) katalógus (3) kellys (4) Kellys (1) kellys 2018 (1) kerékpár (27) kerékpárbolt (1) kerékpáros baleset (1) kerékpáros biztosítás (1) kerékpáros cipő (1) kerékpáros hírek (12) kerékpáros ötletek (14) kerékpáros ruházat (1) kerékpáros tesztnap 2018 (1) kerékpározás (1) kerékpár 2018 (1) kerékpár agy (1) kerékpár akció (8) kerékpár blog (2) kerékpár fék (3) kerékpár féktárcsa (1) kerékpár felni (3) kerékpár felszerelés (1) kerékpár fogaskoszorú (1) kerékpár gumi (2) kerékpár hajtómű (2) kerékpár hátsó rugós tag (1) kerékpár hírek (1) kerékpár kiegészítők (1) kerékpár küllő (1) kerékpár lámpa (12) kerékpár lánc (1) kerékpár lánckeréksor (1) kerékpár markolat (1) kerékpár nyergek (1) kerékpár szerviz (1) kerékpár szervizelése otthon (1) kerékpár teleszkóp (1) kerékpár teszt (2) kerékpár üzlet (3) kerékpár üzletek (4) kerékpár váltó (1) kerékpár váz (1) kerékpár világítás (12) kerékpár villa (2) kerékpár webáruház (8) kerékpár webáruházak (3) kiállítás (3) kona (1) könyvajánló (1) Kross (3) lance armstrong (1) lánctányér (4) linkgyűjtemény (2) magellan (1) Manitou (1) márka (2) merida (3) merida gravel (1) mtb (3) női MTB kerékpár (2) pályázat (1) partnerprogram (1) programok (47) rockshox (1) Sirius (1) sí felszerelés (1) snowboard (1) spinning (1) sport (1) sportkatalógus (2) Stevens kerékpár (1) szerelés (4) tábor (2) TestBike (1) teszt (1) túra (8) valentin nap (1) vásár (1) verseny (29) videók (16) virtuális séta (1) x2s kona team (1) KERÉKPÁR CÍMKEFELHŐ

Facebook

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Utolsó kerékpár hozzászólások

Kerékpár Feedek

Zsírégetés a biciklin

2007.12.03. 13:18 TEDDY

Ha még nem hallottad volna: a biciklizés a harmadik legintenzívebb zsírégetési módszer. Látványos és szép eredményeket érhetünk el, ha rendszeresen tekerjük a pedált, akár a szobában, konditeremben, akár a szabadban! De inkább a szabadban.

Tekerj!

Van, aki a szabad levegőre esküszik, de ugyanúgy megteszi a szobakerékpár is! A lényeg: heti rendszeres, legalább 60perc tekerés. Legyen benne megfeszített tempó - legyen ez az elején, rögtön a kis bevezető után, kb. 15 perc! A teremkerékpáron ekkor állítsuk be a megfelelő, kellőképpen nehéz fokozatot, terepen keressünk magunknak egy olyan kört, amit nap mint nap letekerünk, s ami az elején kellemes, izzasztó emelkedővel indul!
Az intenzív tekerés után jó, ha jön egy lejtő, ahol kicsit szusszansz, a maradék fél óra pedig egyenes terepen teljen, de itt is legyen még egy kaptató! A kaptatón szinte érezni fogod hogy formásodik a popsi, izmosodik a comb!
Ha eluntad a megszokott tereped, változtass, csalinkázz, csinálj nagyobb túrákat - vigyél magaddal kulacsban vizet! Néha tekerj át egy délutánt, este biztosan érezni fogod a megdolgozott izmokat!

Még egy-két jótanács, főleg ha szobai tekerésre szánod el magad:

Ha már unod a terepet, a szobabiciklizést, változtass!
Ha azt gondolod, unalmas félórákat egyhelyben tekerni, tévedsz. Használd csak egy kicsit a fantáziádat! Ha néhány percig "sima terepen", majd egy rövidke időre hegymenetben tekersz, és ezt 4-5-ször váltogatod, fantasztikusan kihívó edzésben lesz részed. Tovább színesítheted a biciklisedzésed, ha csuklósúlyt kapcsolsz a csuklódra, és időnként, egy-egy könnyedebb tekerés alkalmával különböző karmozgásokat végzel. Az egyperces szupergyors tekerések is új impulzust adhatnak az izmaidnak, na, és persze a szívednek!

Az ülésmagasság beállítása
Két módszer létezik az optimális ülésmagasság megtalálására. Az egyik az, ha a nyereg mellé állva a medencéd - csípőlapátod - tetejéig ér a nyereg. A másikhoz fel kell ülnöd a biciklire: a pedált tekerve az alsó helyzetben lévő láb térde majdnem nyújtva kell, hogy legyen. Az alacsony ülésmagasság hosszú távon a térdszalagok kilazulását eredményezheti, ezért érdemes edzés előtt elvégezni ezt az aprócska előkészületet!

Helyes ülésmód
Mindig ügyelj arra, hogy ne hanyag tartásban támaszkodj a biciklire, hanem a lehető legjobban egyenesítsd ki a hátad tekerés közben. Nem egy biciklis sportoló - sokan a Tour de France-osok közül is - átesett már egy porckorong műtéten. Ha megnézed az ő előredőlt testtartásukat és durván "megtörő" derékgörbületüket, akkor meg is érted, hogy miért. A fitneszteremben ez elkerülendő.

Hegymenet a fitneszteremben?
Igen! Ha megfelelő nehézségi fokra állítod a pedálellenállást - olyanra, amit ülve már szinte nem is tudsz hajtani -, akkor kiemelkedve a nyeregből állásban tekerve nagyszerű hegymenetet tudsz szimulálni. Ez nagyszerű farizom munkával és magas pulzusszámmal fog megajándékozni! Először mindenképpen csak 30-40 mp-re próbáld ki!

Most, hogy felvérteződtél a szükséges tudással, már csak néhány hét választ el a szálkás testtől! Ragaszkodj a heti 4 alkalomhoz, figyelj arra, hogy mit, mikor és mennyit eszel, és ígérem, elégedett leszel az eredménnyel!

Ha már unod a terepet, a szobabiciklizést, változtass!
Ha azt gondolod, unalmas félórákat egyhelyben tekerni, tévedsz. Használd csak egy kicsit a fantáziádat! Ha néhány percig "sima terepen", majd egy rövidke időre hegymenetben tekersz, és ezt 4-5-ször váltogatod, fantasztikusan kihívó edzésben lesz részed. Tovább színesítheted a biciklisedzésed, ha csuklósúlyt kapcsolsz a csuklódra, és időnként, egy-egy könnyedebb tekerés alkalmával különböző karmozgásokat végzel. Az egyperces szupergyors tekerések is új impulzust adhatnak az izmaidnak, na, és persze a szívednek!

Az ülésmagasság beállítása
Két módszer létezik az optimális ülésmagasság megtalálására. Az egyik az, ha a nyereg mellé állva a medencéd - csípőlapátod - tetejéig ér a nyereg. A másikhoz fel kell ülnöd a biciklire: a pedált tekerve az alsó helyzetben lévő láb térde majdnem nyújtva kell, hogy legyen. Az alacsony ülésmagasság hosszú távon a térdszalagok kilazulását eredményezheti, ezért érdemes edzés előtt elvégezni ezt az aprócska előkészületet!

Helyes ülésmód
Mindig ügyelj arra, hogy ne hanyag tartásban támaszkodj a biciklire, hanem a lehető legjobban egyenesítsd ki a hátad tekerés közben. Nem egy biciklis sportoló - sokan a Tour de France-osok közül is - átesett már egy porckorong műtéten. Ha megnézed az ő előredőlt testtartásukat és durván "megtörő" derékgörbületüket, akkor meg is érted, hogy miért. A fitneszteremben ez elkerülendő.

Hegymenet a fitneszteremben?
Igen! Ha megfelelő nehézségi fokra állítod a pedálellenállást - olyanra, amit ülve már szinte nem is tudsz hajtani -, akkor kiemelkedve a nyeregből állásban tekerve nagyszerű hegymenetet tudsz szimulálni. Ez nagyszerű farizom munkával és magas pulzusszámmal fog megajándékozni! Először mindenképpen csak 30-40 mp-re próbáld ki!

Most, hogy felvérteződtél a szükséges tudással, már csak néhány hét választ el a szálkás testtől! Ragaszkodj a heti 4 alkalomhoz, figyelj arra, hogy mit, mikor és mennyit eszel, és ígérem, elégedett leszel az eredménnyel!

Forrás: www.sulinet.hu

Szólj hozzá!

Címkék: érdekes hasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekpar.blog.hu/api/trackback/id/tr58250665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.