Kerékpár Blog - Minden, ami kerékpár | kerékpár hírek, érdekességek, kerékpár akciók

Kerékpározásról mindenkinek, mindenről. Minden, ami kerékpár!

Kerékpár Címkék

2018 (2) akció (1) akciós kerékpár (2) árkád (1) bicikli hajtómű (1) bicikli webshop (1) BikeWeekend (1) BikeWeekend 2018 (1) BringaBoard Kerékpár/Snowboard Szaküzlet (4) BringaBoard kerékpár webáruház (4) bringaexpo (1) Colnago (1) Colnago CLX (1) Colnago orszagúti kerékpár (1) criticalmass (2) CTM (1) divatbemutató (1) DNM kerékpár rugóstag (1) downmall (1) egészség (1) érdekes (15) Gepida (1) Giant (1) Giro (1) giro ditalia (1) gravel (2) gravel bike (2) gravel kerékpár (2) GT kerékpár (1) hasznos (24) hellókarácsony (1) hírek (126) hope (1) hope v2 (1) hope v2 disc brake (1) katalógus (3) kellys (4) Kellys (1) kellys 2018 (1) kerékpár (27) kerékpárbolt (1) kerékpáros baleset (1) kerékpáros biztosítás (1) kerékpáros cipő (1) kerékpáros hírek (12) kerékpáros ötletek (14) kerékpáros ruházat (1) kerékpáros tesztnap 2018 (1) kerékpározás (1) kerékpár 2018 (1) kerékpár agy (1) kerékpár akció (8) kerékpár blog (2) kerékpár fék (3) kerékpár féktárcsa (1) kerékpár felni (3) kerékpár felszerelés (1) kerékpár fogaskoszorú (1) kerékpár gumi (2) kerékpár hajtómű (2) kerékpár hátsó rugós tag (1) kerékpár hírek (1) kerékpár kiegészítők (1) kerékpár küllő (1) kerékpár lámpa (12) kerékpár lánc (1) kerékpár lánckeréksor (1) kerékpár markolat (1) kerékpár nyergek (1) kerékpár szerviz (1) kerékpár szervizelése otthon (1) kerékpár teleszkóp (1) kerékpár teszt (2) kerékpár üzlet (3) kerékpár üzletek (4) kerékpár váltó (1) kerékpár váz (1) kerékpár világítás (12) kerékpár villa (2) kerékpár webáruház (8) kerékpár webáruházak (3) kiállítás (3) kona (1) könyvajánló (1) Kross (3) lance armstrong (1) lánctányér (4) linkgyűjtemény (2) magellan (1) Manitou (1) márka (2) merida (3) merida gravel (1) mtb (3) női MTB kerékpár (2) pályázat (1) partnerprogram (1) programok (47) rockshox (1) Sirius (1) sí felszerelés (1) snowboard (1) spinning (1) sport (1) sportkatalógus (2) Stevens kerékpár (1) szerelés (4) tábor (2) TestBike (1) teszt (1) túra (8) valentin nap (1) vásár (1) verseny (29) videók (16) virtuális séta (1) x2s kona team (1) KERÉKPÁR CÍMKEFELHŐ

Facebook

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Utolsó kerékpár hozzászólások

Kerékpár Feedek

Indulás és megállás

2007.07.20. 13:52 TEDDY

Tudsz kerékpározni?

Sokan gondolják, azzal hogy egy utcán végig tudnak menni leesés nélkül, már kitanulták a kerékpározás minden csínját és binját. De mint minden más készségnek, a kerékpározásnak is vannak fokozatai, és aki többet gyakorolja ezeket a technikákat, abból biztonságosabb és hatékonyabb kerekes válik.

Elindulás:
Még gyakorlott kerékpárosok se veszik a fáradságot, hogy megtanulják a helyes elindulási technikát. A rossz szokásaik veszélyt jelentenek a jelzőlámpáknál és hegyen történő leállásoknál és elindulásoknál. Az egyik legfontosabb készség az egyenes, dülöngéléstől mentes haladás. A legtöbb kerekes ezt csak egy bizonyos sebesség felett (kb. 10 km/óra) tudja megtenni. Ha megtanulja a helyes elindulást, akkor gyorsabban eléri ezt a sebességet, és kevesebb időt tölt a bizonytalan kerékpáron.

Rossz módszerek:
A cowboy felszállás nagyon gyakori azok körében, akik túl nagy gépen tanultak meg kerékpározni. Igazából ez az egyetlen elindulási technika, ha a kerékpárváz túl magas. Úgy néz ki, hogy a kerekes az egyik lábát felteszi az azonos oldalon lévő pedálra, és a másikat átlendíti a nyereg felett, amint a kerékpár elkezd gurulni. Mivel az első néhány másodpercben a kerékpáros egész súlya egy erősen bedöntött gépen van, ez a technika jelentős oldalsó hajlító erőhatásnak teszi ki a kerékpár legtöbb alkatrészét. A kerekeket legkevésbé az ilyen terhelésekre tervezték, és hamar tönkremennek az ilyen használattól.

A rolleres technika az, amikor az egyik lábbal a földtől próbáljuk elrúgni magunkat, miközben a másikat az alacsonyabban álló pedálon támasztjuk. Így nem lehet egyhamar felgyorsulni, és emelkedőn felfele biztos, hogy nem sikerül mozgásba hozni a kerékpárt.

A nekifutásos technika úgy működik, hogy a kerékpár mellett futva indulunk el, és egy ponton felugrunk a kerékpárra. Esetleg alkalmazható, ha valakinek nagyon sietős a dolga, de veszélyes, és nem valami elegáns technika. Ciklokrossz versenyzők általában így ugranak vissza egy akadály után.

A helyes egyszerű indulási technika:
Álljon a kerékpár egyik oldalára minkét lábbal a földön. Emelje át a lábát az ülés felett, vagy ha alacsonyabb a kormány, akkor esetleg a felett. Ha női váza van, akkor értelem szerint a váz felett elég átemelni a lábat. Mindenképpen egyszerűbb a dolog, ha egy kicsit megdöntjük a vázat. Még ne üljünk fel a nyeregre. Ezt nem is tudjuk megtenni, ha a nyereg a megfelelő magasságban van.
- Forgassa úgy a pedált, hogy a nem domináns láb előtt legyen a pedál előre, 45 fokos állásban.
- Helyezze erre a pedálra a lábát, és nyomja le a testsúlyával.
Ez két dolgot tesz: a pedál, mint lépcső lehetővé teszi, hogy a test a talajtól elemelkedjen, nagy nyomatékot ad a láncon át a hátsó keréknek, így a kerékpár hamar felgyorsul. Ha ez még nem megy elég jól, akkor érdemes gyakorolni. Ha nehéznek tűnne elsőre, ne adja fel. Egy idő után már ez lesz a legtermészetesebb dolog a világon. Biztonságosabb lesz minden elindulás, és jobb kerékpáros válik abból, aki ezt meg tudja tanulni.

Megállás:
A megállás nem tűnik túl nehéznek, de mégis van egy-két rossz beidegződés, amit el kell felejteni, és egy-két hasznos technika, amit el lehet sajátítani.

Ha váltós kerékpárt használ, akkor fontos, hogy megállás előtt visszaváltson néhány fokozatot. Ha elég kis áttételbe van elinduláskor, sokkal gyorsabban elérheti azt a sebességet, amikor már könnyű egyenes vonalban haladni. A jó indulási áttétel az, amikor a második legnagyobb (a kisebb) lánckeréken van elől a lánc, és hátul az egyik legnagyobbon. Természetesen, a vészleállásoknál nincs arra lehetőség, hogy váltson, de a tervezett megállásoknál ezt mindenképpen be kell gyakorolni.

Lehet, hogy a gyermekkori veszélyesen gyenge fékek miatt, sokan hamarabb teszik le a lábukat, minthogy teljesen megállna a kerékpár. Ez a manőver fájdalmas is lehet. Mivel a fékekkel mind a kerékpárt, mind a testet fékezzük, ha a lábat letesszük, a féknek már csak a kerékpárt kell lassítania, és az, csekély súlya révén hamar meg is áll. A test tovább halad, mivel a láb csak nagyon gyenge fékezőerőt nyújthat. Ha szerencsétlenül jár, akkor a lába közötti rész beleütközhet a kormányfejbe.

Ehelyett, megálláskor legjobb az egész testsúlyt az egyik pedálra helyezni (ennek a pedálnak az alsó állásban kell lennie), és a másik lábat csak akkor szabad letenni, amikor már teljesen megállt a kerékpár. Örökhajtós kerékpáron akkor kell leszállni, amikor ez a helyzet magától bekövetkezik, mely lehetőség fél pedálfordulatonként tárul elénk.

Ezeket az egyszerű és hatékony módszereket nem nehéz elsajátítani. Minden magára valamit is adó kerekesnek elegánsan kell megoldania az elindulás és a megállás feladatát.

Forrás: www.sheldonbrown.com

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: hasznos

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekpar.blog.hu/api/trackback/id/tr77121845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: minibus hire Manchester with driver 2018.11.25. 08:39:13

A világ 10 legszebb vasútvonala - Gretta

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.